Editorial: Ipocrizia - o virtute la romani?! - Ziarul de Maramures

Editorial: Ipocrizia – o virtute la romani?!

"Nu toti cei care folosesc apa sfintita sunt sfinti." proverb popular

M-am săturat de haosul mediatic în care trăim de peste douăzeci de luni. Mi-e teamă să merg la culcare de frică să nu mă trezesc într-o dictatura în care personaje din categoria ”influenceri” să-mi facă regulile, obligându-mă să devin un revoluționar sau anarhist de profesie. Oare cât suntem de aproape…sau departe, de scenariul chinezesc al revoluției culturale maoiste, perioadă în care erai obligat să-ți renegi public principiile, convingerile și familia?

Astăzi există tot mai puțină decență și rersponsabilitate, social media devenind un spațiu al neocomunismului egalizator, zonă publică în care academicianul este egal cu hingherul iar scriitorul cu valutistul de la colțul străzii. Mulțumită lui Mark Zukerberg avem o inchiziție transfrontalieră, cu milioane de anchetatori de toate rasele și limbile, implicați într-o cruciadă mondială vizând convertirea populației globului la consumerism și dependență față de comunicarea nereglementată.

Facebook a ajuns astăzi o platformă confiscată de politicieni incoerenți și gângavi, incapabili să rosteasca doua fraze fără să citească de pe hârtie. Stupizi și ridicoli în fața cetățeanului, ei devin valori naționale prin postări ditirambice în care emit presupuse judecăți de valoare. Nu poți nega în fața unui microfon tâmpenia spusă, săptămâna trecută, despre un partid sau demnitar dar cu un copywritter bun poți genera niște abordări pe contul personal sau de partid care să dreagă busuiocul, limitând sau chiar anulând efectele retoricii incompetente.

Și astfel, pe frontul comunicării a apărut o categorie aparte de consultanți freelanceri sau firme specializate, în general persoane inteligente și educate, dar fără probleme de conștiință și moralitate, care trăiesc foarte bine din cosmetizarea și vânzarea mediocrității politice, producând pe bandă branduri de politicieni educați, implicați și responsabili, capabili să moară pentru binele public și propășirea nației. Nu contează subiectul mesajului, ei scriu despre orice într-un mod dezinvolt și agresiv, adunând mii de like-uri și comenturi, despre orice temă de actualitate. Pe cale de consecință, acești consilieri preiau controlul percepției publice înainte ca oamenii să cunoască personajul, creând o imagine ce rezonează cu așteptările și viziunea omului obișnuit, de familiaritate și apartenență la vulg. O manipulare eficientă și productivă a cărui efecte o reprezintă un electorat cu educație politică discutabilă, a cărui opțiuni generează ca efect haosul și incompetența în care trăim.

Oare cum ar arăta o lume în care marile platforme social media să-și indeplinească doar rolul inițial, fără a deveni instrument global de manipulare și pervertire globală? Un spațiu interzis politicienilor și celor din administrație, curat și nealterat care să conecteze oamenii doar în mod pozitiv și constructiv, fără miliardari la 30 de ani artificial creați de consumerism.

Deocamdată… singura alternativă posibilă o constituie refuzul individual de a ne prostitua pe altarul talibanismului comunicațional, refuzând să fiu parte a pandemiei morale care ne va distruge viața.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!