La doi pași de…Schengen și un deceniu de zona euro! - Ziarul de Maramures

La doi pași de…Schengen și un deceniu de zona euro!

”Balcanii sunt curul Europei.” (Petre Ţuţea) / În anul imediat următor curentului revoluționar european din 1848, poetul și omul de stat francez Victot Hugo spunea ca va veni o zi în care francezi, ruşi, italieni, germani, în fapt toate națiile continentului, fără a-și pierde calitățile distincte şi individualitatea, vor fonda o entitate statală superioară construind totodată și fraternitatea europeană.

La exact 100 de ani de la afirmația dramaturgului și romancierului deținător și al demnității de pair al Frabnței, la 5 mai 1949, prin voința a zece state occidentale lua ființă Consiliul Europei, instituție fundamentală a viitoarei Uniuni Europene. Doar că fără Rusia și cu mari dificultăți în acceptarea ramurii slave a popoarelor de pe continent.

Dominația, în cadrul UE, a popoarelor din ramurile germanice și latine este o realitate curentă, Franța și Germania fiind principalele țări a căror voce dă direcția economică și politică a asocierii europene. Așa se explică faptul că în ultimii 11 ani, deși am îndeplinit condițiile ”tehnice” având legislația și intituțiile necesare, România nu a reușit să acceadă in Spațiul Schenghen, calitate care ar asigura deplina egalitate în drepturi cu marile puteri ale continentului.

Și asta nu din vina poporului ci al unor guvernanți incompetenți, care nu au înțeles că sunt în serviciu public și nu o anexă obedientă a oligarhiilor postdecembriste. Iar consecința este că deși Comisia Europeană respinge declarativ, condiționarea accesului în zona Schenghen din cauza Mecanismului de Control și Verificare, tocmai monitorizarea MCV este cea care a dat argumente de respingere repetată timp de un deceniu, progresele realizate fiind considerate insuficiente pentru admiterea in zona liberă de circulație.

Umilirea noastră ca țară și nație se datorează în principal faptului că am avut premieri slabi și corupți, președinți vocali, apatici sau formali, o Curte Constituțională dominată de dinozauri comuniști și sinecuriști, la care se adăgă miniștrii de justiție analfabeți funcționali, personaje susținuți de partide care înțelegeau patriotismul ca o partidă de poker jucată la cacialma. Cum este posibil să nu respecți condițiile de aderare, potrivit cărora normele de drept europene au întâietate în fața legislației naționale și constituționale iar judecătorii români să lase în mod intenționat, aplicate prevederile legislației naționale care intră în contradicție cu reglementările de drept ale legislației europene?

Ne întrebăm oare de ce nu suntem respectați de Germania, Franța, Olanda, Danemarca, Belgia, Suedia sau Finlanda, țări care clamează că vor accepta o decizie consensuală pozitivă doar după ridicarea monitorizării MCV, fapt ce depinde de aprobarea legilor justiției contestate în forma actuală de USR, partid care pretinde așteptarea punctului de vedere al Comisiei de la Veneția.

Ce nu a rezolvat România în ultimii 10 ani ține în mod clar de componenta politică a post aderării, noi nefiind capabili, ca țară, să convingem Europa că am dus justiția și lupta anticorupție la un nivel care să nu devină o vulnerabilitate pentru restul țărilor UE, odată cu dispariția controalelor la frontieră.

În acest context avem două alternative, ori reușim până la ședința Consiliului de Justiție-Afaceri Interne din 13-14 octombrie 2022 să îndeplinim condițiile care să convingă Consiliul UE să voteze în unanimitate intrarea noastră în spațiul Schengen alături de Bulgaria și Croația, ori vom ajunge la mâna Suediei, țară care va prelua președinția Consiliului la 1 ianuarie 2023.

Iar premierului olandez Rutte, cel care își permite să glumească pe seama umilirii unei nații prin exprimări mitocănești îi aduc aminte că Olanda are corupții ei fiind suficient să menționez cazurile Pon Automotive, KPMG sau Telia sau să subliniez principalele trei domenii corupte în țara lalelelor și al hașișului la liber, conform Eurobarometrului de afaceri: favorizarea membrilor de familie și a prietenilor, scutiri de taxe, sponsorizarea partidelor politice în scopul de a obține influență asupra persoanelor care influențează procesul legislativ.

Ce tupeu trebuie să ai ca să afirmi, chiar și într-un mediu neoficialâ, în chiar preambulul vizitei din această săptămână în România că: ”Poate fi și Danemarca cea care să se opună întrării Romnâniei în Schengen și dăm noi o ladă de bere, sau ne revanșăm când vine votul pentru Bulgaria, sau Croația, sau ce țară de sărăntoci mai vor ăștia să bage în Schengen”.

Pentru o asemenea declarație, președintele Iohannis ar trebui la Cincu să-l admonesteze public pe olandez, spunându-i, ca de la ”profesor” de liceu la ”profesor” universitar, că noi am existat ca popor, înaintea multor nații cu ifose de europeni de viță.

Cât despre PNL si PSD, parte a coaliției incestuoase între dreapta și stânga politică, ar trebui să înceteze să-și mai aroge viitoarea/posibilă accedere în Spațiul Schengen câtă vreme, exceptând ultima săptămână, papagalii lor de la Bruxel se bălăcăreau și-și punea poalele în cap în legislativul european, tragându-și pumni și picioare în gură spre deliciul europarlamentarilor din celelalte țări membre.

Naţionalismul este astăzi cel mai mare duşman al Europei. (Mario Vargas Llosa-2012)

Foto: Wall-Street.ro

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!