Legume care hidratează: roșiile! Acestea încetinesc procesul de îmbătrânire

Roșiile aduc numeroase beneficii organismului, încetinesc procesul de îmbătrânire, controlează apetitul și elimină toxinele din organism.

Roșiile concurează cu citricele în privința conținutului de vitamina C, dar sunt bogate și în vitamina A și antioxidanți. Beta-carotenul, luteina și licopenul sunt trei dintre substanțele cu un rol important în detoxificarea organismului.

Mulți specialiști susțin că vitamina C și antioxidanții se pierd atunci când roșiile sunt gătite și că este de preferat ca acestea să fie consumate crude sau gătite cât mai puțin.

Alți nutrienți pe care îi conțin roșiile sunt: biotina, potasiul, vitaminele B6, B3 și B1, vitamina E, magneziul, fierul și zincul. În plus, roșiile conșin o cantitate considerabilă de calciu și vitamina K. Ambele elemente nutritive sunt esențiale pentru consolidarea sistemului osos și refacerea oaselor în caz de ruptură.

Antioxidanții din roșii îți pot curăța tenul acneic, mixt sau gras. Poți prepara o mască pentru față din pulpa roșiilor sau te poți clăti o dată pe săptămână cu suc de roșii. În ajutorul pielii, părului și unghiilor vine și vitamina A din roșii, care le va hidrata și întări.

Roșiile conțin vitamine din grupul B care, alături de potasiu, reduc nivelul colesterolului și echilibrează tensiunea arterială.
Studiile au confirmat puterea roșiilor de prevenție în special în cazurile de cancer de prostată și cancer de sân.

Știm deja că femeile care alăptează trebuie să aibă mare grijă cu alimentația lor, fiindcă majoritatea substanțelor din mâncare ajung și în lapte. Specialiștii susțin că substanțele active din roșii, chiar și gătite, au o putere mai mare să ajungă în lapte și să transmită conținutul foarte important de antioxidanți.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!