Echipa Ferrari, care şi-a prezentat miercuri monopostul SF21 pentru sezonul 2021 de Formula 1, a asigurat că a încercat să înveţe din greşeli, care au făcut ca sezonul trecut să fie cel mai prost pentru ea din 1980, transmite presa internaţională, preluată de Agerpres.
SF21, o evoluţie a monopostului SF1000 de anul trecut, are un motor complet nou, iar aripa din faţă şi nasul sunt schimbate. Culoarea monopostului este şi ea uşor modificată. „Partea din spate aminteşte de culoarea roşu bordeaux a primului Ferrari”, a menţionat directorul scuderiei, Mattia Binotto.
„2021 se construieşte pe baza lecţiilor unei campanii 2020 incredibil de dificile”, a declarat directorul sportiv Laurent Mekies în videoclipul de prezentare a noului monopost. „Sezonul trecut ne-a pus la încercare pe pistă şi în uzină, însă am încercat să învăţăm din greşelile noastre şi să progresăm în toate domeniile în care nu am fost la înălţime”, a spus el.
„Desigur, în contextul îngheţării unei mari părţi a reglementării tehnice (între 2020 şi 2021 – n. r.) şi al noului regulament financiar (cu introducere unui plafon de cheltuieli – n. r.), viteza cu care putem schimba lucrurile este redusă. Încercăm totuşi să regăsim drumul către partea cea mai competitivă a grilei”, a adăugat Mekies.
Ferrari, fără nicio victorie anul trecut, a încheiat pe locul 6 în clasamentul constructorilor, la 442 de puncte de campioana Mercedes. Acesta a fost cel mai slab sezon al său din 1980, când a încheiat pe poziţia a 10-a.
„2020 este în spatele nostru, dar nu va fi uitat şi ne va face mai puternici”, vrea să creadă preşedintele Ferrari, John Elkann.
Pe pistă, acest lucru va însemna un monopost cu un grup propulsor complet nou, al cărui avantaj faţă de cel de anul trecut este estimat la „mai mult de o zecime de secundă pe tur” potrivit lui Enrico Gualtieri, responsabilul departamentului de motoare.
În ce priveşte şasiul, în mare îngheţat faţă de anul trecut, puţinele schimbări sunt legate de partea din spate (transmisie şi suspensii).
În 2021, Ferrari va avea cei mai tineri piloţi ai săi din ultimii 53 de ani. Pilotul monegasc Charles Leclerc va concura în acest sezon alături de spaniolul Carlos Sainz jr, care l-a înlocuit pe Sebastian Vettel. La prima cursă a sezonului, Marele Premiu al Bahrainului, pe 28 martie, Leclerc şi Sainz vor avea o medie de vârstă de 25 de ani şi trei zile.