Bogdănel Gavra a depus la Primăria Municipiului Baia Mare, o adresă prin care solicită primarului Doru Dancus să inițieze o sedință a Consiliului Local în data de 30 sau 31 decembrie prin care să anuleze birurile care vor împovăra cetățenii Municipiului Baia Mare de la 1 ianuarie 2025.
De precizat ar fi faptul că, grupul de consilieri PNL Baia Mare au votat împotriva majorărilor, însă aceștia nu pot convoca sedința de Consiliu Local deoarece este nevoie de o tremie, respectiv trebuie să fie un grup de opt consilieri care să inițieze sedința. Mai mult, sedințele de îndată pot fi convocate doar de primarul Municipiului Baia Mare conform OUG 57/2019, art. 133 si 134. Prin urmare, Bogdănel Gavra a depus la primărie această adresă prin care îi solicită primarului Dancus să se gândească la cetățeni și să convoace sedința.
Si cum Bogdănel Gavra a făcut primul pas, acum trebuie ca cetățenii să facă următorul pas!
Pentru ca abonamentul de parcare de 1.500 de lei să fie anulat, pentru ca impozitul pe locuință majorat cu aproape 50% să fie anulat, pentru ca majorarea cu 71% pentru persoanele fizice la clădirile nerezidentiale (birouri, sedii de societăți comerciale, hale de productie etc) să fie anulată, pentru ca taxa de salubrizare de 20 lei/persoană să fie anulată, pentru ca toate acestea să fie raportate după posibilitățile băimărenilor, cetățenii și mediul de afaceri trebuie SĂ-L CONTACTEZE pe PRIMARUL Doru Dancus pentru a-i solicita să țină cont de adresa consilierului Bogdănel Gavra și să convoace sedinta Consiliului Local pentru a aduce aceste biruri la nivelul de bun simt pe care și-l permit băimărenii.
Primarul poate fi contactat fie pe emailul primariei [email protected], la nr. de telefon 0262 211 001, 0262 211 002 (n.r.-informatii preluate de pe siteul primariei baiamare.ro), dar si pe retelele de socializare.
Nu renuntati! Primarul trebuie ancorat la realitate! Lasati mesaje, sunati, folositi toate caile de comunicare ca de asta e primar, să faca ceea ce ii cer cetatenii. El este platit din banii baimarenilor si instalat in functie in urma alegerilor locale din 9 iunie, prin urmare trebuie sa cunoasca opiniile voastre! El trebuie să țină cont de ele și să se conformeze. Primarul conduce orasul după cât ii permit cetățenii!
În mod normal, rolul unui primar este de a face viața cetățenilor mai ușoară și nicidecum de a-i împovăra cu taxe si impozite care pot duce la destabilizarea financiară a cetățeanului sau la împărțirea pe categorii discriminatorii a cetățenilor. Niciun locuitor al Municipiului Baia Mare nu este vinovat de faptul că, salariile sunt mici, iar economia orasului este la pământ. Administratiile dezastruoase din care a făcut parte si actualul primar au dus la o speranta de trai scazuta in acest oras. Iar rezultatul se vede.
Jos, transmisiunea consilierului local Bogdanel Gavra care explica cum pot fi anulate majorarile!
Si pentru că mulți dintre voi ați întrebat cum poate fi demis un primar și dacă există în lege vreo reglementare care vizează organizarea unui referendum, răspunsul nostru este: DA, există!
Referendum local de demitere a primarului
Potrivit Asociației pentru Apărarea Drepturilor Omului în România-Comitetul Helsinki, în cazul în care cetățenii constată că primarul a nesocotit interesele generale ale colectivităţii locale, acestia pot organiza un referendum local de demitere a primarului. Cererea pentru organizarea unui astfel de referendum se adresează prefectului şi trebuie semnată de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea administrativ-teritorială, în speță Municipiul Baia Mare.
Redăm, mai jos, conţinutul articolului 162 din Codul administrativ:
ARTICOLUL 162 Încetarea mandatului în urma referendumului
(1) Mandatul primarului încetează ca urmare a rezultatului unui referendum local având ca obiect demiterea acestuia, conform procedurii prevăzute la art. 144 şi 145, care se aplică în mod corespunzător.
(2) Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, oraşului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivităţii locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.
(3) Cererea cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele şi prenumele, data şi locul naşterii, seria şi numărul buletinului sau ale cărţii de identitate şi semnătură olografă ale cetăţenilor care au solicitat organizarea referendumului.
(4) Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral cu domiciliul sau reşedinţa în unitatea administrativ-teritorială. Acest procent trebuie să fie realizat în fiecare dintre localităţile componente ale comunei, oraşului sau municipiului.”
Rămâne la latitudinea cetățenilor dacă se vor considera lezaţi de acţiunile primarului într-un număr suficient de mare pentru a iniţia un referendum de demitere a primarului.
”Procedura va începe cu redactarea unei cereri motivate pentru organizarea unui referendum local pentru demiterea primarului. Apoi, va trebui strâns de la cetăţeni numărul de semnături cerut de lege pentru iniţierea referendumului (cel puţin 25% din cei înscrişi pe listele electorale), iar, la final, cererea, însoţită de numărul suficient de semnături, va trebui adresată prefectului. Pentru a avea şanse de reuşită, cetăţenii nemulţumiţi de activitatea primarului trebuie să acţioneze unit şi coordonat, începând cu redactarea cererii şi strângerea semnăturilor necesare”, se precizează într-un articol publicat de Asociația pentru Apărarea Drepturilor Omului în România-Comitetul Helsinki.
Jos, transmisiunea consilierului local Bogdanel Gavra care explica cum pot fi anulate majorarile!
Foto-Dancus Ioan Doru Facebook