Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Croaziera
Baia Mare: 16 consilieri de probabțiune, în grevă de avertisment. Greva se va încheia în 7 octombrie 2022 - Ziarul de Maramures

Baia Mare: 16 consilieri de probabțiune, în grevă de avertisment. Greva se va încheia în 7 octombrie 2022

Prin intermediul unui comunicat de presă, consilierii de probațiune din cadrul Serviciului de Probațiune Maramureș au anunțat intrarea în grevă de avertisment în perioada 05.10.2022 – 07.10.2022, cu întreruperea programului de lucru în intervalul orar 12.00-14.00. Este vorba de 16 angajați, membrii SNCSP.

În cele ce urmează vă redăm integral comunicatul de presă transmis de Sindicatul Național al Consilierilor din Serviciile de Probațiune:

SFARA

Sindicatul Național al Consilierilor din Serviciile de Probațiune, membru al Blocului Național Sindical anunță că serviciile de probațiune vor intra, în perioada 05.10.2022 – 07. IO. 2022, în grevă de avertisment, cu încetarea lucrului în intervalul orar 12.00-14.00.

Protestul este provocat de refuzul guvernanților de a soluționa problema drepturilor salariale și de a adopta măsuri concrete (O.U.G. pentru corectarea drepturilor de natură salarială, drepturi recunoscute prin efectul legii și conform hotărârilor judecătorești).

Acțiunea de intrare în grevă japoneză a fost apreciată și susținută de către : SP TELEORMAN -7 persoane, SP Gorj 7 persoane, SP NEAMȚ 23 persoane, SP BACĂU 15 Persoane, SP ARAD- 14 persoane, SP SĂLAJ- 10 persoane, SP SATU MARE -19 persoane, SP Vâlcea- 6 persoane, SP MEHEDINȚI – 11 persoane, sp GALAȚI – 14 PERSOANE, SP BOTOȘANI – 11 persoane, SP BIHOR – 13 persoane, SP Brăila – 7 persoane, SP Prahova – 9 persoane, SP Sibiu- 9 persoane, SP IAȘI -18 persoane, SP Vrancea – 7 persoane, SP Buzău – 11 persoane, SP Hunedoara – 8 persoane, SP SUCEAVA – 23 persoane, SP CĂLĂRAȘI – 3 persoane, sp CARAȘ SEVERIN- 3 persoane, SP CLUJ – 20 persoane, SP Ilfov – 18 persoane, SP Dâmbovița – 12 persoane, SP BUCUREȘTI – 33 persoane, SP ALBA – 13 persoane, SP VASLUI – 9 persoane, SP ARGEȘ – 15 persoane, SP OLT- 10 persoane, SP MUREȘ – 12 persoane, SP CONSTANȚA – 3 persoane, SP TIMIȘ – 13 persoane,SP Dolj – 17 persoane, SP MARAMUREȘ – 16 persoane, protestând un număr total de 440 dintre consilierii de probațiune.

În urma acțiunii de protest, consilierii de probațiune își vor desfășura activitatea în condiții normale, cu întreruperea programului de lucru timp de 2 ore, interval orar 12.00-14.00. Aceștia vor posta pe ușa biroului, în semn de protest, anunțul care conține revendicările sindicale.

În repetate rânduri, Sindicatul National al Consilierilor din Serviciile de Probațiune a adus la cunoștință conducerii ministerului că problemele de natura salariala sunt grave și că trebuie găsite soluții în vederea înlăturării discriminărilor, nemaifiind acceptate amânări și tergiversări. însuși Ministrul Justiției, domnul Cătălin Predoiu, a precizat în luările sale de poziție publică despre existența inechităților la nivel salarial în raport cu categorii din justiție și de necesitatea consolidării sistemului de probațiune.

Contribuția sistemului de probațiune la scăderea costurilor sociale generate de sancțiunile penale este, de asemenea, una foarte importantă, realizând-se prin eliminarea cheltuielilor specifice detenției și prin valorificarea potențialului socioeconomic al persoanelor care au comis infracțiuni.

Consilierii de probațiune (688 de persoane angajate în cadrul Serviciilor de Probațiune din țară), supraveghează 101.555 de persoane sancționate penal cu sancțiuni alternative la pedeapsa închisorii.

Conform datelor existente, în anul 2021 , se evidențiază servicii de probațiune cu un volum mare de muncă raportat la resursa umană:
Călărași 1872 cazuri / 4 consilieri de probațiune (468 cazuri/consilier), Teleorman 2018 dosare / 7 consilieri de probațiune (288 cazuri/consilier), Prahova 3078 dosare, Constanța 4499 dosare, Ilfov 2789 dosare, Brașov 3309 dosare, Timișoara 3978 dosare, Neamț 3135 dosare, București 6948 / 49 consilieri (133 dosare, cu mențiunea că există o incidență mai mare a cazurilor cu risc crescut).

Deși Legea cadru de salarizare cu nr. 153/2017 și-a propus să acorde prestațiile bănești în funcție de pregătire, responsabilitate și importanța activității, putem constata că prin aplicarea dispozițiilor noi legi de salarizare, personalul de probațiune are venituri substanțial reduse față de categorii profesionale situate pe o altă treaptă de pregătire și responsabilitate și importanța activității (la un nivel inferior în ierarhia stabilită de legea de salarizare).

Precizăm, în acest sens, că ultima evaluare a funcțiilor din sistemul de probațiune a fost efectuată în anul 2009, anterior intrării in vigoare a noilor coduri, astfel că nu s-a asigurat corespondența cu criteriile prevăzute în noua Lege de salarizare.

Având în vedere că pentru personalul din probațiune nu s-a procedat la efectuarea corecțiilor din anexa V, capitolul VII (salarii de bază pentru personalul de probațiune) al Legii cadru 153/2017, acest lucru a condus la scăderea drastică a drepturilor salariale începând cu 1 ianuarie 2018 față de luna decembrie 2017, fapt incompatibil cu principiile legii de salarizare.

Salariile de bază ale personalului de probațiune nu includ în cuantumul lor valoarea de referință sectorială actualizată, conform hotărârilor judecătorești definitive, așa cum reiese din Ordinul Ministrului Justiției nr. 542/C/05.02.2018, Ordinul Ministrului Justiției nr. 2883/C/19.07.2018 din 19-07-2018 care stabilește valoarea sectorială de 463,5 lei și Ordinul Ministrului Justiției nr. 28/C/07.01.2020 care stabilește valoarea sectorială de 484,18 lei.

Precizăm faptul că în prezent, la nivel național, instanțe judecătorești au recunoscut categoriei profesionale a consilierilor de probațiune atât prin hotărâri definitive, o valoare sectorială în cuantum de 605,225 lei aplicabilă retroactiv de la data de 01.08.2016. În baza acestor sentințe ministrul justiției a emis OMJ-ul cu nr. 6245/C/30.12.2021 prin prisma necesitații de a elimina discriminarea de la nivelul drepturilor salariale între categoriile profesionale din cadrul familiei ocupaționale „Justiție”, în sensul că OMJ a fost emis pentru judecătorii din cadrul judecătoriilor, tribunalelor, tribunalelor specializate și al curților de apel, precum și ale asistenților judiciari, plecând de la argumentul că sistemului de probațiune i-a fost recunoscut un VRS de 605,225 lei (aspect care nu era în concordanță cu situația de fapt, deși dreptul la VRS de 605,225 a fost recunoscut ex lege încă din 2016 pentru toți consilierii de probațiune, dar și prin sentințe judecătorești definitive pentru mulți consilieri de probațiune).

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!