Vehicul sechestrat de polițiști. Șoferul, amendat cu 9.000 lei pentru deținerea unui echipament care modifică înregăstrările tahografului.
În cadrul acţiunii Truck and Bus desfăşurată în cursul acestei săptămâni sub coordonarea poliţiştilor Serviciului Rutier, a fost oprit pentru verificări un vehicul condus pe DN 18. În cadrul verificărilor, poliţiştii au descoperit un echipament fraudulos, capabil să modifice înregistrările tahografului. Astfel, a fost luată măsura sancţionării contravenţionale a şoferului cu amendă în valoare de 9.000 de lei şi a fost luată măsura complementară a imobilizării vehicului în cauză, transmite IPJ Maramures .
În acest context, Poliția Maramures precizează că următoarele fapte constituie contravenţii:
a) depășirea cu 4,5 ore sau mai mult a duratei maxime zilnice de conducere de 9 ore, atunci când nu este permisă extinderea acesteia la 10 ore;
b) depășirea cu 5 ore sau mai mult a duratei maxime zilnice de conducere extinse la 10 ore;
c) depășirea cu 14 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere săptămânale;
d) depășirea cu 22,5 ore sau mai mult a duratei maxime de conducere cumulate pentru două săptămâni consecutive;
e) utilizarea unui vehicul fără a avea instalat un tahograf omologat sau utilizarea unui vehicul dotat cu o generație și/sau versiune de tahograf care nu corespunde cerințelor legale;
f) utilizarea altui card de conducător auto decât cel emis conducătorului auto;
g) conducerea cu un card de conducător auto care a fost obținut pe baza unor declarații false și/sau a unor documente falsificate;
h) conducerea cu un card de conducător auto falsificat;
i) denaturarea, ascunderea, suprimarea sau distrugerea datelor înregistrate pe foile de înregistrare sau stocate pe tahograf și/sau pe cardul conducătorului auto și descărcate de pe acestea sau pe raportul imprimat de tahograf;
j) existența în vehicul și/sau utilizarea unui echipament fraudulos capabil să modifice înregistrările tahografului;
k) refuzul de a permite, în cursul controlului, verificarea, reținerea sau copierea oricărei înregistrări privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale unui conducător auto, ale echipamentului/aparaturii de înregistrare sau refuzul de a permite efectuarea unui control al activității desfășurate privind instalarea, calibrarea, repararea sau verificarea echipamentului/aparaturii de înregistrare;
l) refuzul conducătorului auto de a deplasa vehiculul, la solicitarea inspectorilor din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, în vederea verificării integrității tahografului;
m) refuzul atelierului autorizat pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză de a efectua verificarea integrității tahografului, la solicitarea inspectorilor din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.














