Ministerul Educației va putea propune, la finalul lunii mai-începutul lunii iunie, reluarea cursurilor cu prezență fizică pentru toate școlile (fără scenarii diferențiate!).
Acest lucru va fi posibil doar dacă vor fi întrunite simultan următoarele patru condiții:
1. Respectarea regulilor de protecție sanitară în școli (purtare mască de protecție, respectare reguli de igiena, distanțare adecvată, aerisire spații).
2. Susținerea continuării campaniei de vaccinare a personalului din învățământ. În acest moment, personalul din învățământ este cea mai numeroasă categorie socio-profesională din perspectiva numărului de persoane vaccinate – echivalent deja cu aproape 50% din totalul celor 350.000 de angajați din sistemul național de învățământ.
3. Testele non-invazive să fie disponibile în școli în data de 4 mai, la revenirea din vacanță/reluarea cursurilor conform scenariilor verde/galben/roșu pentru toți elevii (cu excepția claselor terminale care vor reveni la școală în data de 10 mai).
4. Confirmarea ipotezei specialiștilor epidemiologi cu privire la trendul descendent al ratei de infectare în luna mai.
Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu a declarat că: ”În 8 săptămâni de școală (începând din 8 februarie!), au fost folosite mai puțin de 2% din numărul total de teste antigen rapide puse la dispoziție pentru testarea în școli.”
Cauzele acestui insucces major au fost două:
1. Lipsa de personal medical sau indisponibilitatea acestuia pentru administrarea testelor antigen rapide.
2. Testele rapide sunt considerate de foarte mulți părinți ca fiind «invazive»/ traumatizante pentru copii, mai ales pentru cei de vârstă mică. Drept urmare, nu-și dau acordul pentru testarea în acest fel.
Astfel intrarea în școli a copiilor, fără scenarii diferențiate, este condiționată de MEC. Cele patru solicitări simultane ar garanta într-o oarecare măsură siguranța elevilor.