Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Croaziera
Curtea de Conturi Europeană verifică dacă drepturile pasagerilor aerieni au fost protejate în timpul pandemiei - Ziarul de Maramures

Curtea de Conturi Europeană verifică dacă drepturile pasagerilor aerieni au fost protejate în timpul pandemiei

Curtea de Conturi Europeană a lansat miercuri un audit pentru a evalua dacă Comisia Europeană a protejat, în mod eficace, drepturile cetăţenilor care au călătorit cu avionul sau care au rezervat zboruri în timpul crizei provocate de coronavirus, informează un comunicat de presă al gardianului finanţelor UE, notează Agerpres.

Auditorii vor examina dacă normele actuale privind drepturile pasagerilor care utilizează transportul aerian sunt adecvate scopului şi dacă sunt suficient de reziliente pentru a face faţă unei astfel de crize. Aceştia vor verifica dacă Comisia a monitorizat măsura în care drepturile pasagerilor au fost respectate în timpul pandemiei şi dacă aceasta a acţionat în consecinţă. În plus, se va evalua dacă statele membre au luat în considerare drepturile pasagerilor atunci când au acordat ajutoare de stat de urgenţă sectorului călătoriilor şi al transporturilor.

SFARA

„În vremuri de COVID-19, UE şi statele membre au trebuit să găsească un echilibru între protejarea drepturilor pasagerilor care utilizează transportul aerian şi sprijinirea companiilor aeriene aflate în dificultate. Auditul Curţii va verifica dacă drepturile a milioane de pasageri din UE nu au devenit „victime colaterale” în lupta pentru salvarea companiilor aeriene care se confruntă cu dificultăţi”, a afirmat Annemie Turtelboom, membră a Curţii care conduce acest audit.

Curtea de Conturi Europeană subliniază că statele membre au permis companiilor aeriene o mai mare flexibilitate în ceea ce priveşte rambursarea pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate. În plus, Comisia a emis orientări şi recomandări privind voucherele, inclusiv referitoare la faptul că voucherele nu afectează dreptul pasagerilor la rambursare în numerar. „Cu toate acestea, pasagerii ale căror zboruri fuseseră anulate au fost adesea presaţi de companiile aeriene să accepte vouchere în loc să beneficieze de o rambursare în numerar. În alte cazuri, companiile aeriene nu au rambursat pasagerii la timp sau nu au oferit nicio rambursare”, subliniază Curtea de Conturi.

Raportul Curţii de Conturi Europene este prevăzut pentru publicare înainte de vacanţa de vară, scopul sau fiind de a veni în sprijinul pasagerilor care utilizează transportul aerian în perioada de criză şi de a lansa un efort general de restabilire a încrederii în aviaţie.

La rândul său, Comisia Europeană a anunţat luni că a demarat o anchetă în coordonarea cu reţeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) cu privire la practicile companiilor aeriene în cazurile de anulare a zborurilor, ca urmare a dificultăţilor întâmpinate de pasageri în rambursarea în numerar.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!