EXCLUSIVITATE: Mircea Cirț, incompatibil cu funcția de consilier local. Liberalul a încălcat legea pentru suma modică de 2.344 de lei

Mircea Cirț a ajuns să fie incompatibil cu funcția de consilier local după ce firma pe care o administrează a încheiat un Contract de Închiriere Auto cu Clubul Sportiv Minaur Baia Mare (Vezi Foto 3-4). Și-a asumat incompatibilitatea prin semnarea contractului, emiterea facturii și a ordinului de plată pentru încasarea sumei modice de 2344,49 lei.

Durata contractului este din 6 mai 2021 și până în 10 mai 2021, la ora 16.00.

Acum, conform DECLARAȚIEI de AVERE (vezi FOTO-5-8, JOS), care este publică pe site-ul Primăriei Municipiului Baia Mare, liberalul Mircea Cirț deține 50% din societatea pe care o administrează, restul de 50% fiind ai soției acestuia.

Reglementările de incompatibilitate în cazul aleșilor locali sunt cât se poate de clare. Important este să le cunoști.

Pentru a lămuri acest aspect, a fost contactat avocatul Ionuț Pîrvu, consilier local, care a venit cu câteva precizări pentru Ziarul de Maramureș.

Av. Ionuț Pîrvu, consilier local: ”Consilierul local sau județean trebuie să manifeste o foarte mare vigilență în perioada exercitării funcției publice. Este adevărat că unele persoane își folosesc influența și acționează din postura de consilier urmărindu-și interesul personal, însă mulți consilieri cad în capcana regimului incompatibilităților sau al conflictului de interese, din necunoaștere sau neglijență. În conformitate cu dispozițiile art. 90 din Legea 163/2003, consilierii locali sau județeni nu pot încheia contracte comerciale cu autoritatea publică din care fac parte sau cu societăți comerciale ori alte entități înființate de autoritatea publică sau aflate în subordinea acesteia. Încălcarea acestor prevederi atrage starea de incompatibilitate.”

Trebuie să știți că ”CS Minaur este un club de drept public aparținând Primăriei Baia Mare, înființat în anul 2015, având ca scop principal preluarea brandului „MINAUR” și readucerea lui în prim-planul activităților sportive” (VEZI FOTO 9, jos), se precizează pe pagina de prezentare a Clubului Sportiv Minaur (minaur.ro). La o simplă căutare pe internet și puțin interes, Mircea Cirț ar fi aflat acest lucru, înainte de semnarea contractului.

În consecință putem afirma că am avut dreptate atunci când am publicat articolele în care am scos în evidență faptul că desi numirea în funcția de consilier local a avut loc în luna octombrie 2020, o parte din aleși nici la această oră nu-și cunosc drepturile și obligațiile, nu cunosc reglementările legale care-i vizează în mod direct.

Reiterăm ideea că, decât să faci spectacol pe Facebook, fără impact în viața administrativă a orașului, mai bine te implicit activ prin prezență în comisii și ședințele de Consiliu Local, prin amendamente și soluții propuse, căci doar astfel poți pune umărul la construirea economică a municipiului Baia Mare.

În contextul dat, Mircea Cirț deține SIMULTAN calitatea de consilier local, cât și pe cea de administrator (asociat) la societatea comercială. Există încheiat un contract cu Clubul Minaur, care aparține Primăriei Baia Mare. Există natura comercială prin emiterea facturii, a ordinului de plată (VEZI FOTO 1 și 2), a banilor încasați, fără echivoc. Și astfel, conform Legii 163/2003, interdicția prevăzută a fost încălcată de Cirț.

VALOAREA CONTRACTULUI nu contează atâta timp cât ”fapta” există și am demonstrat-o.

Cum Diana Iluț și-a dat demisia de onoare ieri, 7 mai 2021, rămâne de văzut dacă această ONOARE reprezintă ceva și pentru Mircea Cirț, consilier local PNL.

Solicităm pe această cale instituțiilor abilitate, respectiv Agenției Naționale de Integritate și prefectului de Maramureș să ia măsurile legale care se impun.

Iată ce spune Legea 163/2003:

”Art. 90
(1) Consilierii locali și consilierii județeni care au funcția de președinte, vicepreședinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administrație sau cenzor ori alte funcții de conducere, precum și calitatea de acționar sau asociat la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unități administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care fac parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul sau rudele de gradul I ale alesului local.”

Foto Mircea Cirț-Mircea Cirț Facebook

 

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!