Reclama ta
La Primăria Mireșu Mare se depun cereri pentru acordarea ajutorului de încălzire; 20.11.2025 este ultima zi de depunere - Ziarul de Maramures

La Primăria Mireșu Mare se depun cereri pentru acordarea ajutorului de încălzire; 20.11.2025 este ultima zi de depunere

Locuitorii din UAT Mireșu Mare pot depune deja solicitările pentru acordarea ajutorului de încălzire care se acordă pentru perioada 1 noiembrie 2025-31 martie 2026. Asistența Socială din cadrul Primăriei Mireșu Mare a anunțat deja criteriile de acordare și actele necesare.

Astfel, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pentru consumatorii vulnerabili de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi și /sau petrolieri pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, acesta fiind cel principal utilizat.

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului, inclusiv în perioada sezonului rece în sumă fixă, în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate in cuantum maxim de:

-30 lei / lună pentru consumul de energie electrică (în factură);
-10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale (în factură);
-10 lei / lună pentru consumul de energie termică (în factură);
-20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri (la titular)
În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.
Categorii de beneficiari:

Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1.386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2.053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor cuprinse în Anexa nr.4 la normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 1 1 54/2022.

Activitatea de înregistrare a formularelor de cerere – declarație pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului 2025-2026, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, se va derula astfel:

Cererile se pot depune la sediul Primăriei MIREȘU MARE zilnic de luni-vineri, între orele 09.00 – 13.30

Pentru a beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinței pe toată perioada sezonului rece, noiembrie 2025-martie 2026, solicitările trebuie depuse până pe data de 20.11.2025.

Pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2025-2026, precum și pentru acordarea suplimentelor de energie, în conformitate cu prevederile Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, se ia în calcul cuantumul pensiilor aferente lunii anterioare depunerii solicitării.

Acte necesare

-Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formular tip;
-Componența familiei și veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte: actul de identitate, în termen de valabilitate, al membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani), pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung, iar pentru cetățenii UE sau Confederația Elvețiană: certificat să corespundă cu locul de consum); hotărârea judecătorească de divorț sau certificate de deces, după caz;
-Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoana singură în luna anterioară depunerii cererii:
*adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc) cupon pensie (orice tip de pensie) luna anterioară depunerii; cupon indemnizație de handicap din luna anterioară depunerii cererii;
*cupon indemnizație de șomaj din luna anterioară depunerii cererii sau adeverință A.J.O.F.M.;
*cupon indemnizație pentru creșterea copilului din luna anterioară depunerii cererii (decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizației pentru luna anterioară depunerii cererii);
*cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
*acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale; persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.

Alte detalii pe acest subiect – CLICK PE ROSU!, pot fi obținute la E-mail: [email protected] sau la 0262.284.205 , 0262.284.001 sau mergând fizic la sediul Primăriei Miresu Mare de pe strada Dorobanților nr. 39.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!