Băimărean: ”Dl. primar încă nu a sosit la serviciu deși este vorba de ora 12.00!” Umilirea cetățeanului... - Ziarul de Maramures

Breaking News

Băimărean: ”Dl. primar încă nu a sosit la serviciu deși este vorba de ora 12.00!” Umilirea cetățeanului…

Bogdănel Gavra: Practica celor 30 de zile reprezintă o formă de abuz, dar și o lipsă de respect față de cetățean

”Legea ne obligă să obținem avizul, acordul sau aprobarea Primăriei pentru anumite demersuri pe care le realizăm în beneficiul afacerilor sau al nostru personal. Doar că legea nu prevede și umilirea celor care depunem documentații, obligați să așteptăm zile, săptămâni sau chiar luni întregi pentru obținerea unei semnături. Am două documentații depuse la Direcția de Urbanism din luna septembrie a.c. și de fiecare dată când sun să întreb care este situația lor, angajații îmi răspund că sunt la semnat la primar. Alteori primesc răspunsul că dl. primar încă nu a sosit la serviciu deși este vorba de ora 12.00! Domnule consilier Gavra, de ce trebuie să stea documentele blocate perioade lungi de timp, pentru o simplă semnătură a unui individ pus să servească și nu să frâneze comunitatea?”, a scris în mesajul adresat consilierului Bogdănel Gavra, un băimărean deranjat de lipsa de respect față de cetățeni și antreprenori.

Potrivit alesului local și conform cu Codul Administrativ, autoritățile locale prestează servicii publice conform prerogativelor legale, având sarcina de a acționa potrivit principiilor transparenţei, egalităţii de tratament, continuităţii, adaptabilităţii, accesibilităţii, responsabilităţii la standarde de calitate, în interesul cetățenilor și al comunității. Așa ar fi normal dar nu așa se întâmplă, cetățenii și antrepenorii fiind la discreția celor căror le plătesc salariile, așa cum rezultă și din mesajul următor:

”Practica celor 30 de zile, uneori perioade mai lungi, pentru eliberarea unei decizii administrative a Primăriei, reprezintă o formă de abuz, dar și o lipsă de respect față de cetățean sau antreprenorul care solicită un serviciu public. Nu există nici o justificare pentru acest mod de lucru care, în mod indirect, blamează și activitatea funcționarilor publici reponsabili și corecți. Voi înainta o adresă către Arhitectul șef prin care voi solicita date certe despre cazurile de întârzieri și motivul acestora, solicitând totodată rezolvarea operativă a documentațiilor depuse. Băimărenii trebuie să beneficieze de servicii operative și eficiente din partea Primăriei”, a precizat Bogdănel Gavra, consilier local al Municipiului Baia Mare.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!