Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare și Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației sunt ȘCOLI-PILOT-MEDIA - Ziarul de Maramures

Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare și Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației sunt ȘCOLI-PILOT-MEDIA

”Programul de educație media”, implementat în cadrul unui parteneriat dintre Ministerul Educației și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), este un demers strategic centrat pe introducerea, în activitatea curentă a profesorilor și elevilor de liceu, concepte de educație media (media literacy), a transmis Inspectoratul Școlar Județean Maramureș.

Obiectivul programului este ca, până în 2030, cel puțin 30% (175.000) dintre elevii de liceu să înțeleagă rolul media într-o societate democratică, să distingă faptele de dezinformare, să deconstruiască mesajele media și să interacționeze responsabil cu social media.

Potrivit sursei citate, în județul Maramureș vor funcționa ca școli-pilot-media, începând cu semestrul al doilea al anului școlar 2020-2021, două unități de învățământ: Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare și Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației.

Rezultatele imediate, prevăzute prin proiect, sunt:

• Un model de dezvoltare personală continuă, dezvoltat până în 2023, care va facilita profesorilor formați includerea de elemente de educație media în procesul de predare-învățare, ca parte a activității curente, în cadrul disciplinei/isciplinelor.
• 600 de profesori de limba și literatura română formați, respectiv 48.000 de elevi care și-au dezvoltat abilitățile necesare pentru a fi cetățeni informați, capabili să interacționeze critic și responsabil cu media, cu imunitate la efectele dezinformării.
• Un program de formare acreditat pentru profesorii de limba și literatura română și discipline conexe care predau în unități de învățământ liceal, formați în 3 etape: 250 profesori în anul 2021, 200 de profesori în anul 2022, 150 profesori în anul 2023.
• Un set de mecanisme post-formare și de suport, care include mentorat și îndrumare, observație la clasă din partea formatorilor și profesorilor-mentori, observație și consultare cu profesorii din comunitatea de educație media etc.
• O platformă online pentru profesori și elevi, care include funcții de formare, post-instruire și monitorizare/evaluare, pentru ca profesorii să își prezinte activitățile, să se conecteze și să primească feedback, precum și să acceseze resurse.
• Un sistem de monitorizare și evaluare (instrumente, metode etc.), aplicat profesorilor și elevilor participanți în program.
• Un grup profesoral care deține competențele necesare predării educației media și utilizării mass-media în procesul de predare-învățare-evaluare.
• Un grup profesoral care deține competențele și profilul necesare pentru a desfășura activități în domeniul educației media, în calitate de trainer/profesori-mentori/facilitatori.
• Competență transversală educație media (media literacy), dezvoltată în cadrul intervenției educaționale și integrate în programele școlare la nivel liceal.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!