Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Croaziera
Majoritatea şoferilor britanici consideră că bicicliştii agresivi sunt o ameninţare pentru siguranţa lor - Ziarul de Maramures

Majoritatea şoferilor britanici consideră că bicicliştii agresivi sunt o ameninţare pentru siguranţa lor

Aproape două treimi (65%) dintre şoferii din Marea Britanie consideră că bicicliştii agresivi sunt o ameninţare pentru siguranţa lor, potrivit unui nou sondaj, relatează dpa și Agerpres.

Sondajul, realizat în rândul a 2.010 de şoferi britanici, comandat de organizaţia pentru siguranţa rutieră IAM RoadSmart, a arătat, de asemenea, că 60% dintre şoferi cred că bicicliştii agresivi reprezintă o problemă mai mare în comparaţie cu trei ani în urmă.

SFARA

Potrivit sondajului, 61% dintre respondenţi au afirmat că nu ar sprijini o lege care prevede că şoferii sunt întotdeauna responsabili pentru coliziunile cu biciclişti sau pietoni în zonele urbane.

Cifrele Departamentului pentru Transport (DfT) arată că patru pasageri şi-au pierdut viaţa în accidente în care au fost implicate o bicicletă şi un autoturism pe drumurile din Marea Britanie între 2012 şi 2021, comparativ cu 494 de decese în rândul bicicliştilor în astfel de incidente în aceeaşi perioadă.

„Guvernul a introdus o serie de legi în ultimii ani în cadrul unui efort de a rezolva conflictele zilnice pe care le vedem între automobilişti şi biciclişti. Cu toate acestea, potrivit cercetării noastre, aceste dispoziţii au fost în mare măsură fără niciun rezultat, majoritatea respondenţilor raportând încă agresiuni şi conflict între şoferi şi biciclişti”, a declarat Neil Greig, director de cercetare al IAM RoadSmart.

Potrivit noilor legi intrate în vigoare în iunie 2022, judecătorii din Marea Britanie pot da sentinţe pe viaţă pentru şoferii periculoşi şi cei imprudenţi aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau a drogurilor care provoacă accidente soldate cu morţi. Două luni mai târziu, ministrul transporturilor de la acea vreme, Grant Shapps, s-a angajat să creeze o lege prin care bicicliştii să primească acelaşi pedepse ca şi şoferii care provocată accidente mortale. Aproape patru din cinci (78%) respondenţi la sondajul IAM RoadSmart au declarat că şoferii care conduc în mod agresiv reprezintă un pericol pentru siguranţa lor.

Circa 108 persoane şi-au pierdut viaţa în 2021 în accidente produse din cauza şofatului agresiv, echivalentul a 8% din totalul deceselor în accidente rutiere.

Foto: sustrans.org.uk

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!