15 localități în scenariul 1, 41 în scenariul 2 și 20 în scenariul 3. Baia Mare este în ultimul scenariu, iar la polul opus se află Borșa - Ziarul de Maramures

15 localități în scenariul 1, 41 în scenariul 2 și 20 în scenariul 3. Baia Mare este în ultimul scenariu, iar la polul opus se află Borșa

Afirmăm faptul că la polul opus se află localitatea Borșa deoarece incidența este de doar 0,71, în contextul în care, în 2020, autoritățile considerau localitatea un posibil focar de infectare cu SARS-CoV-2. Iată că borșenii au devenit un exemplu de bune practici pentru noi, toți. În ceea ce privește municipiul Baia Mare, aici se înregistrează o incidență a cazurilor de 4,55.

În contextul dat, luni, 8 februarie, începe semestrul al II-lea pentru copiii din învățământul preșcolar și preuniversitar. O parte din elevi vor merge fizic la școală, însă cealaltă parte va rămâne în sistemul digital.

Astfel, în județul Maramureș unitățile de învățământ își vor deschide porțile pentru 15 localități aflate pe scenariul 1, pentru 41 de localități care sunt încadrate pe scenariul 2 și 20 de localități care se află pe scenariul 3.

În scenariul 1 se încadrează următoarele localități:

Băiuț, Stâmtura, Câmpulung la Tisa, Șomcuta, Borșa, Copalnic Mănăștur, Remeți, Moisei, Rona de Jos, Ocna Șugatag, Repedea, Băița de sub Codru, Budești, Coroieni, Asuaju de Sus. Ultimele patru localități au incidența 0.

Din scenariul 3 fac parte următoarele localități:

Baia Mare (4,55), Seini, Groși, Remetea Chioarului, Leordina, Baia Sprie, Recea, Coltău, Săcălășeni, Rozavlea, Dumbrăvița, Săliștea de Sus, Satulung, Poienile Izei, Sighetu Marmației, Cernești, Botiza, Tăuții Măgherăuș, Gârdani, Bogdan Vodă-ultimele două având incidența de peste 6.

În scenariul 2, intră celelalte localități care nu se regăsesc în scenariul 1 și 3.

Cele 3 scenarii

SCENARIUL 1

Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie

SCENARIUL 2

a)Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie;
b)Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

SCENARIUL 3

a)Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar;
b)Participarea zilnică, în sistem on-line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

Facem precizarea că preşcolarii/elevii care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticați cu boli respiratorii cronice severe, boli cardio-vasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecțiuni cronice, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor, pot fi scutiți de prezența fizică în școală.

Preșcolarii/elevii care locuiesc împreună cu o persoană care face parte dintr-o grupă de risc, după o evaluare medicală a persoanei respective, pot să nu se prezinte fizic la şcoală, la recomandarea medicului curant și cu acordul părinților/reprezentantului legal.Adeverințele emise pentru boli cronice în perioada primului semestru sunt valabile și pe durata celui de-al doilea semestru. Acestea pot fi transmise inclusiv prin e-mail.

Preșcolarii/elevii cu dizabilităţi, care optează pentru participarea la cursuri, în funcție de specificul afecţiunii, vor beneficia de adaptarea măsurilor de prevenţie în mod adecvat dizabilităţii specifice.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!