Cum ne pregătim pentru protejarea instalațiilor de apă, înainte de sosirea iernii? - Ziarul de Maramures

Cum ne pregătim pentru protejarea instalațiilor de apă, înainte de sosirea iernii?

Și pentru că au fost numeroase probleme cu instalațiile de apă, care au înghețat pe perioada iernii, SC VITAL SA vine în sprijinul consumatorilor cu câteva recomandări, care ne spun ce trebuie să facem pentru a preîntâmpina formarea dopurilor de gheață pe instalații sau chiar înghețarea acestora, spre exemplu.

Cu toții știm că apa potabilă este esențială pentru viață și nu numai. Este neplăcut să nu o poți folosi atunci când ai nevoie. Prin urmare, e bine să luăm câteva măsuri de siguranță din timp pentru a ocoli situațiile neplăcute.

Recomandările SC VITAL SA sunt următoarele:

-verificați conductele de apă, precum și robineții montați pe instalație, în vederea depistării pierderilor de apă care ar putea duce la înghețarea conductelor;
-blocați accesul aerului rece în subsoluri, casele de scară si incintele pe unde trec instalaţiile;
-montați geamuri acolo unde ele lipsesc și țineți ușile incintelor închise;
-izolați conductele cu materiale izolatoare (polistiren, vată minerală sau orice alt material izolant);
-în cazurile în care se constată lipsa capacelor la căminele de apometre vă solicităm să anunțați societatea VITAL S.A.

Obligațiile consumatorului

Conform articolului 134 (2) și (3) din Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, utilizatorii au obligația:

(2) să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea protecției și integrității fizice a căminului de apometru, a contorului/aparatului de măsură de apă și a vanelor ce echipează branșamentul, dacă acestea se află pe proprietatea sa.

(3) Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.

Utilizatorii pot semnala problemele legate de funcţionarea apometrelor sau a serviciului de alimentare cu apă și canalizare la dispeceratul societății, la numerele de telefon: 0262/215150, 1, 2 și 0362/401052, 3, 0372/752661.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!