Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Croaziera
Italia: Guvernul doreşte relansarea şantierului podului de la Messina - Ziarul de Maramures

Breaking News

Italia: Guvernul doreşte relansarea şantierului podului de la Messina

Noul guvern italian condus de Giorgia Meloni intenţionează să reînvie şantierul faraonic al podului peste Strâmtoarea Messina, care leagă Sicilia de Italia continentală, care a fost îngropat în 2011 de executivul lui Silvio Berlusconi, scrie AFP și Agerpres.

La iniţiativa ministrului transporturilor şi infrastructurii, Matteo Salvini, guvernul a aprobat luni seară reactivarea companiei Stretto di Messina (Strâmtoarea Messina), însărcinată cu realizarea proiectului şi pusă în lichidare în 2013.

SFARA

„Nu este o infrastructură siciliană sau calabreză”, acest pod „poate şi trebuie să fie o bijuterie la nivel planetar”, a declarat Matteo Salvini miercuri într-o conferinţă online dedicată acestui subiect.

„Tehnic, nu va fi uşor, trebuie revizuit planul economic şi financiar, iar proiectul actualizat”, a spus el, estimând că lucrările ar putea începe în doi ani.

Printre opţiunile de pe masă, liderul Ligii (anti-imigraţie) a citat reluarea vechiului proiect sau lansarea unei noi cereri de ofertă.

Parlamentul italian a votat în octombrie 2011 o moţiune care a pus capăt finanţării publice de 1,77 miliarde de euro pentru şantierul controversat al podului. Guvernul Berlusconi, confruntat cu o criză financiară care l-a forţat să adopte măsuri draconice de austeritate, a fost de acord cu acest vot. Acest pod, cu un cost estimat de 6 miliarde de euro, urma să aibă aproape 3,7 km lungime, la o înălţime de 64 de metri deasupra mării.

În octombrie 2011, Comisia Europeană a exclus acest pod din lucrările considerate prioritare şi strategice pentru dezvoltarea transporturilor în UE. Ideea de a lega Sicilia de restul continentului este veche de zeci de ani, dar ea se chinuie să găsească o soluţie viabilă. Proiectul podului a fost relansat de guvernul anterior Berlusconi ales în 2001, apoi anulat de guvernul de centru-stânga al lui Romano Prodi în 2006. Grupul italian de construcţii Webuild (ex-Salini Impregilo) a câştigat în 2005 licitaţia pentru a fi antreprenorul principal al şantierului cu un deviz de 3,9 miliarde de euro, înainte de a vedea proiectul îngropat.

În octombrie 2005, Comisia Europeană a iniţiat o procedură împotriva Italiei, acuzând-o în special că nu a efectuat „analiza de impact asupra mediului” a construcţiei podului pentru cele aproximativ 300 de specii de păsări sălbatice prezente în strâmtoare.

Geologii avertizaseră cu privire la vulnerabilitatea podului în faţa activităţii seismice semnificative din această regiune, reaminteşte AFP.

Foto-ANSA

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!