Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Compania TAROM a iniţiat proiectul de restructurare a personalului - Ziarul de Maramures

Compania TAROM a iniţiat proiectul de restructurare a personalului

Compania TAROM a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimată pentru implementarea măsurii este de 6 luni şi va conduce la o reducere medie anuală a costurilor de personal ale companiei estimată la aproximativ 8 milioane de euro, se arată într-un comunicat al operatorului aerian naţional, scrie Agerpres.

Potrivit sursei citate, evaluarea şi departajarea personalului supus restructurării vor fi realizate pe baza unor concursuri cu criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicaţi, precum şi încheierea raporturilor de muncă cu angajaţii supuşi concedierii în urma procesului de departajare.

„Compania TAROM anunţă că a iniţiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esenţiale ale planului de redresare a companiei. Această măsură face parte dintr-un program extins de procedee în baza căruia Comisia Europeană a aprobat Statului Român acordarea unui împrumut de salvare pentru TAROM la începutul anului trecut. Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, în data de 24 august 2020, planul de restructurare în vederea obţinerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru următorii 5 ani”, se precizează în comunicat.

Documentul aminteşte că, în contextul pandemiei COVID-19, ca urmare a instituirii restricţiilor de călătorie, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european şi global, sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnificativă în 2020 (peste 60% faţă de anii anteriori), generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector. Astfel, într-un context de piaţă extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lock-down (şomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desfiinţarea mai multor agenţii interne şi externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu şi lung.

„Prin restructurarea de personal, TAROM urmăreşte dimensionarea optimă a organizaţiei în raport cu volumul de activitate curent şi estimat pentru anii următori, urmărindu-se reducerea costurilor cu personalul, dar şi o distribuire eficientă a activităţilor la nivelul companiei. Implementarea acestei măsuri prevede parcurgerea mai multor etape legale privind evaluarea şi departajarea personalului supus restructurării pe baza unor concursuri cu criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicaţi, precum şi încheierea raporturilor de muncă cu angajaţii supuşi concedierii în urma procesului de departajare. Durată estimată pentru implementarea măsurii este de 6 luni, conducând la o reducere medie anuală a costurilor de personal ale companiei estimată la aproximativ 8 milioane de euro”, se mai arată în comunicat.

Alte măsuri pe termen mediu din planul de restructurare a Companiei vizează optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comercială şi optimizarea costurilor.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!