Legume care hidratează: varza albă! Frunzele de varză au efect antiinflamator

Varza albă, accesibilă oricărui buzunar, este extrem de sănătoasă prin compoziția bogată în fitonutrienți și vitamine (A, C și K), în antioxidanți naturali. Nu vă îngrijorați în legătură cu cantitatea consumată, deoarece varza albă conține foarte puține calorii și este bogată în apă.

Prin conținutul bogat de fibre vegetale aduce beneficii în buna funcționare a tranzitului intestinal și previne constipația. Varza este plină de fibre insolubile prietenoase cu intestinele, un tip de glucide care nu poate fi descompus în intestine. Mai mult, varza este bogată în fibre solubile, despre care studiile au dovedit că mărește numărul de bacterii benefice din intestin. Acest lucru se datorează faptului că fibra este principala sursă de combustibil pentru speciile prietenoase, de exemplu Bifidobacteria și Lactobacili. Aceste bacterii îndeplinesc funcții importante, cum ar fi protejarea sistemului imunitar și producerea de substanțe nutritive esențiale, cum ar fi vitaminele K și B12.

Persoanele, care au colesterol ridicat, tind să aibă un risc crescut de boli de inimă, mai ales atunci când au niveluri ridicate de colesterol LDL „rău”. Varza conține două substanțe despre care studiile au dovedit a scădea nivelurile nesănătoase ale colesterolului LDL: fibrele solubile și fitosteroli.

Proprietățile alcaline ale sucului de varză îl recomandă ca și un remediu excelent în cazul afecțiunilor gastrice de tipul gastrite sau ulcer.

Frunzele de varză, ușor înmuiate în apă călduță, au efect antiinflamator, cu rol în diminuarea durerii, putând fi aplicate local în caz de traumatisme și afecțiuni reumatismale.

Acidul folic este util în sarcină! Un aport optim înainte de a rămâne însărcinată sau în primul trimestru de sarcină este recomandat pentru prevenirea malformațiilor fetale.

Alte multe beneficii pot fi obținute prin consumul de varză albă: vitamina C stimulează și întărește sistemul imunitar, vitamina A acționează ca un antioxidant și promovează creșterea părului, conținutul de sulf și siliciu ajută la prevenirea uscării părului, acidul lactic este util pentru articulații.

Varza este un aliment sănătos, care poate fi mâncat de orice persoană, indiferent de vârsă sau stilul de viață. Există totuși situații în care un consum mare de varză cauzează balonare și flatulență. Mai mult, pentru că este bogată în iod, varza poate cauza probleme persoanelor cu afecțiuni ale tiroidei, dacă este consumată în cantități mari.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!