De ce nu primesc asistenții personali vouchere de vacantă? Deși reglementările legale sunt clare, autoritățile publice responsabile nu le respectă, privând astfel anumite categorii profesionale de drepturile cuvenite…
”După ce am fost și mai suntem amânați în mod repetat cu salariile, în acest an nu am primit nici voucherele de vacanță care se acordă angajaților având statut de asistent personal. Vă rugăm să ne spuneți ce se întâmplă și să ne ajutați pentru a nu fi discriminați în raport cu alte categorii de bugetari.”
Potrivit OUG 131/2021, „instituțiile publice acordă, anual, în perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2026, vouchere de vacanță în cuantum de 1.450 lei pentru fiecare salariat, între asistenții personali și Primăria Baia Mare fiind încheiate contracte de muncă legale. În acest context, în conformitate cu Art. 40(1) din Legea nr. 448/2006, autoritățile administrației publice locale au obligația să prevadă și să garanteze în bugetul local, sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite, potrivit legii, asistentului personal.
În numeroase județe din țară, primăriile au realizat distribuirea tichetele de vacanță pe suport electronic tuturor asistenţilor personali, motiv pentru care voi solicita Direcției Economice din cadrul Primăriei Baia Mare o informare privind stadiul alocării voucherelor de vacanță până la data de 1 noiembrie 2022. Spre exemplu Primăria Bistrița a plătit deja toate sumele pentru cei 210 asistenți personali din bugetul local urmând să se reechilibreze cu bugetul de stat.
Asistenții personali sunt membrii utili și necesari ai comunității noastre iar drepturile lor trebuie respectate!
Baia Mare are un viitor!
Bogdănel Gavra, consilier local