PNL PSD AUR PSD
Interviu. Dr. Carla Iosip, doctor în științe medicale, despre Şcoala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” Baia Mare - Ziarul de Maramures

Interviu. Dr. Carla Iosip, doctor în științe medicale, despre Şcoala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” Baia Mare

Şcoala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” Baia Mare este o unitate de învăţământ preuniversitar particular, cu nivel de învăţământ / nivel de calificare: nivel 5 postliceal, forma de învăţământ: cu frecvenţă (zi), durata studiilor: 3 ani, domeniul: ”sănătate şi asistenţă pedagogică”, calificările profesionale: ”asistent medical generalist ” şi ”asistent medical de farmacie ”.

PNL

Despre cum trebuie să ne alegem școala, dar și despre calitatea serviciilor oferite și rezultatele elevilor, ne explică astăzi, dr. Carla Iosip, medic primar medicină de familie, doctor în științe medicale, profesor gradul I la Şcoala Postliceală Sanitară ”Carol Davila” Baia Mare.

PSD

Reporter: Cum îți alegi ca adult o școală?

Dr. Carla Iosip, medic primar medicină de familie, doctor în științe medicale: Foarte simplu. Ai o conexiune la internet, folosești un motor de căutare, tastezi cuvântul ,,școală,, și pe ecran, fără să fie necesar un alt gest decât acela banal de a citi, se aliniază într-o repetiție obsesivă, mii de ,,Școala noastră pune la dispoziția copiilor servicii educaționale și extracurriculare la standarde internaționale, într-un mediu potrivit dezvoltării și …,, sau ,,Ce vă oferă şcoala noastră ? Cadre didactice calificate, conexiuni cu școli din străinătate, comunicare cu părinţii, metode noi de învățare.,, sau ,,La Școala noastră, copilul de azi, adultul de mâine, va beneficia de experiențe formative împletite cu creativitate, …,, calitate, performanță, un produs finit modelat, cizelat și promovat după ,,avatarul imaginar, perfect, educat, cu calități morale și intectuale desăvârșite,,. Și eu cred și sunt convinsă că ȘCOALA în care activez de peste 22 ani, în care m-am format, dezvoltat și perfecționat ca și profesionist în științele educației, Școala Postliceală Sanitară ,,Carol Davila,, Baia Mare este o școală foarte bună, cu cadre didactice performante, cu absolvenți de calitate, cu dotare excelentă, adică cu o ofertă educațională de excepție, care oferă în acest moment cele mai bune servicii educaționale de pe piață.

Reporter: Ce înseamnă serviciile de calitate?

Dr. Carla Iosip, medic primar medicină de familie, doctor în științe medicale: Cu toate că, de-a lungul timpului, școala în care activez a fost recomandată de buna pregătire profesională, teoretică și practică, a elevilor, absolvenților, cadrelor didactice, și am auzit de zeci de ori recomandarea ,,înscriete la Carol Davila că acolo se învață carte,, privind în urmă și analizând la rece activitatea cadrelor didactice, de fapt nu asta am vrut să promovăm. Pentru noi, Servicii educaționale de calitate, au însemnat și înseamnă, în primul rând, profesioniști care știu să se dezvolte permanent și ne-am fi dorit nu neaparat absolvenți care să fie doxă de carte, cât mai degrabă oameni care să știe să se ajute singuri toată viața, oameni împliniți, care să creadă sincer, că dezvoltarea personală permanentă este cheia succesului existențial, și că trebuie să faci astfel încât mâine să fi mai bun decât azi. Și tot în primul rând, pentru că credem sincer că școala sanitară schimbă personalități, avatarul produsului nostru educațional ideal a avut mereu ca și calități primordiale: Moralitatea, Integritatea, Onestitatea, Buna credință și Cinstea!

Cea mai bună reclamă o fac școlii elevii și absolvenții noștri, care sunt foarte apreciați în unitățile sanitare unde efectuează stagiul clinic de pregătire sau la locul de muncă. La ultimul concurs național, desfășurat înainte de pandemie, Şcoala Postliceală Sanitară ,,Carol Davila,, Baia Mare a participat cu 9 elevi, numărul maxim de elevi pe care a avut dreptul, conform Regulamentului de organizare să îi înscrie în concurs, câte 3 elevi pentru fiecare an de studiu I, II, III specialitatea AMG și a obținut 9 din 9 premii și premiul I în clasamentul școlilor. Pentru rezultatele obținute Consiliul de Administrație al școlii a premiat fiecare participant cu contravaloarea taxei de școlarizare pentru anul școlar în curs.

Reporter: Ce înseamnă un bun profesionist și ce impact are asupra pregătirii elevilor pregătirea dascălului?

Dr. Carla Iosip, medic primar medicină de familie, doctor în științe medicale: Nu îmi amintesc ca pe parcursul pregătirii mele, care nu sa terminat încă, deși duc peste 23 ani de experiența cu mine, fiind medic dar și profesor într-o școală postliceală sanitară, să fi avut vreun mentor în sensul unui model pe care l-am admirat și am încercat să îl imit, dar sigur am avut șansa de a întâlni oameni cu experiență profesională care au reușit să-mi ofere, în perioada de debut, un feed–back rapid şi eficient care a contribuit la dezvoltarea mea profesională, oameni care mi-au facilitat auto-descoperirea propriului potențial și mi-au facilitat găsirea celor mai bune soluții pentru evoluția mea.

Privind în urmă pot să afirm că toate aspectele pregătirii mele, teoretice și practice, au avut un rol important și fiecare în parte și-a pus amprenta pe formarea mea profesională, de aceea, azi, pot să afirm ca un profesionist bun este acela care are un start bun, dar și acela care a învățat singur cum se poate ajuta în scopul atingerii dezideratelor personale. Mai mult, încep cursurile întodeauna exprimând un crez personal: în viață nu ești niciodată în competiție cu cei din jurul tău, ci doar cu tine, și tot ce faci este pentru a te auto-descoperi și aoto-modela, astfel încât mâine să reușești să fi mai bun decât azi.

Mediile organizaționale medicale, aflate în permanentă schimbare, aduc provocări la adresa abilităților și cunoștințelor (noi produse, tehnologii moderne, solicitări din ce în ce mai multe din partea pacienților etc.) și impun în cazul viitorilor profesioniști din domeniul medical, dezvoltarea de calități adaptative și de descoperire a aptitudinilor psihologice personale încă din perioada de școlarizare.

Reporter: Sunt metode moderne de predare-învățare care să faciliteze educația adultului?

Dr. Carla Iosip, medic primar medicină de familie, doctor în științe medicale: Da. Utilizarea instrumentelor de coaching încă din perioada de școlarizare poate aduce îmbunătățiri în procesul educativ, ajutând elevul să-și dezvolte abilitățile de comunicare, să-și crească implicarea, să-și dezvolte tehnici de gestionare ale stressului, să gestioneze eficient mediul de lucru, să-și descopere și modeleze calități personale, necesare unei interrelaționări optime. Aceste aspecte atât de necesare în practicarea cu succes a profesiei de cadru medical, alături de o pregătire teoretică și practică de nivel cât mai bun, vin să definitiveze ceea ce înseamnă un adevărat profesionist în domeniul medical.

Pentru atingerea tuturor obiectivelor educaționale viitorul cadru medical învață să aplice tehnici medicale, pas cu pas, ghidat de repere teoretice și în timpii corecți gestului medical utilizănd dotarea sălilor de demonstrație (manechine, materiale sanitare, filme didactice etc.) sub atenta îndrumare a profesorului medic, profesorului de nursing în calitatea lor de mentori educaționali. În același timp elevul este pregătit pentru a deveni specialistul medical de diverse specializări care va dori să-și dezvolte permanent competențele personale, și el trebuie antrenat încă de pe băncile școlii să-și identifice propriul ritm de dezvoltare, care să fie în concordanță cu nevoile și idealurile sale personale și profesionale.

De-a lungul timpului am observat, analizând traiectoria carierei în cazul absolvenților școlii în care activez, că pe lângă nivelul bagajului de cunoștințe teoretice și practice acumulate există și alți factori care i-a influențat în obținerea locului de muncă mult dorit: prestații nu întotdeauna reușite la examenele organizate de unitățile sanitare pentru recrutarea viitorilor angajați, lipsa motivației, atitudinea pesimistă vis-a-vis de propria reușită la examen, frica de eșec, dezechilibre emoționale pe fondul unui eșec sau a unui efort intelectual intens etc. Bineînțeles că am identificat și alți factori, dar din păcate în rolul meu de profesor asupra lor nu am cum să intervin: dezechilibre în relațiile cu persoane apropiate, probleme de sănătate, dezvoltarea societății pe sistemul de pile, cunoștințe și relații care a afectat toate mediile profesionale și despre care se vorbește corectiv doar în mediul sociologilor, dar acesta este alt subiect.

OFERTA EDUCAȚIONALĂ 2023-2024 o găsiți pe CLICK: scoalacaroldavilabm.ro

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!