Alte modificări ale dietei si bolile cardiovasculare. Ce spun studiile medicale?

În ultima decadă aportul crescut de potasiu şi modelele de regim bazate pe dieta DASH (o dietă bogată în fructe, legume şi produse sărace în grăsimi cu un conținut redus de colesterol ca şi grăsimi saturate şi totale) au apărut ca având efecte de scădere a tensiunii arteriale.

Câteva mici trialuri clinice şi metaanalizele lor au documentat faptul că doze mari de suplimente cu acizi graşi omega 3 polinesaturati (obişnuit denumite ulei de peşte) pot scădea tensiunea arterială la indivizii hipertensivi, cu toate că efectul poate fi, de regulă, văzut doar la doze relativ mari (> 3 g/zi). La indivizii hipertensivi reducerea medie de tensiune sistolică şi diastolică a fost de 4 respectiv 2,5 mmHg.

Cât despre creşterea aportului exclusiv de fibre datele sunt insuficiente pentru a fi recomandat în vederea scăderii tensiunii arteriale.

Suplimentarea calciului şi a magneziului a fost propusă ca mijloc de scădere a tensiunii arteriale dar datele nu sunt pe deplin convingătoare şi sunt necesare studii adiționale înainte ca alte recomandări asupra altor diete specifice să poată fi făcute, inclusiv diete cu un continut modificat în carbohidrați.

Ca măsură generală, pacienții hipertensivi trebuie sfătuiți să mănânce mai multe legume şi fructe (4 – 5 porții sau 300 grame de legume pe zi), să mănânce mai mult peşte şi să reducă aportul de grăsimi saturate şi colesterol. Consilierea din partea unor dieteticieni profesionişti poate fi utilă.

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!