Oul nu conține fibre, deci se digeră greu! Iată câteva argumente pentru a evita consumul excesiv de ouă

Un ou fiert, tare, conţine 155 calorii, dintre care 10.6 grame de grăsimi saturate. Dacă am alege să consumăm cele 155 calorii din legume (fasole spre exemplu) am constata că senzația de sațietate apare mai repede decât după consumul unui ou, și în plus digestia va fi mai ușoară.

La fel ca și fumatul, ouăle pot bloca arterele! În 2012 s-a realizat un studiu care a demonstrat că persoanele care consumau zilnic ouă au dezvoltat probleme cardiace, ca urmare a blocării arterelor, în aceeaşi măsură în care o face şi consumul de tutun. Studiul a fost concentrat strict pe gălbenuşuri (acestea fiind de fapt problema).

Consumul a 3-5 ouă pe săptămână crește riscul de a dezvolta diabetul de tip II cu până la 50%! Aceasta este concluzia unui alt studiu medical, care a arătat și că persoanele care consumă de la 5 ouă în sus pe săptămână au până la 80% şanse să dezvolte diabetul de tip II.

Ficatul poate fi încărcat cu grăsimile din gălbenuş! Grăsimile saturate aflate în compoziţia gălbenuşului atacă ficatul, având capacitatea de a provoca în cele din urmă ciroză. Acestea distrug celulele şi provoacă diverse tipuri de inflamaţii periculoase la nivelul ficatului.

Conţinut ridicat de colesterol! Doar pentru că albuşul nu conţine colesterol, acest lucru nu înseamnă că nu contribuie la sporirea nivelului de colesterol din organism. Albuşul conţine proteine animale, care la rândul lor sporesc producţia de colesterol, provocând o serie de probleme şi dezechilibre la nivelul organismului uman, atunci când este consumat în cantităţi ridicate.

 

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!