Marea manipulare...cui folosește? (Partea a II a) - Ziarul de Maramures

Breaking News

Marea manipulare…cui folosește? (Partea a II a)

„Arta de a placea este arta de a insela.” (Luc De Clapiers)

În ultimele săptămâni a înverzit natura, ascunzând parte din mizeria în care trăim. Pe marginea șoselelor, pe panourile de publicitate stradală sau pe ecranele imense din intersectiile urbane, au apărut parcă din pământ, jalnicii exponenți ai zoopolitikonului, faună care își arogă dreptul de a se sacrifica pentru membrii comunităților.

Superba noastră democrație reprezentativă este o mare afacere, nu doar prin sumele nerușinate care se plătesc pentru locul eligibil de pe o lista electorală, ci, tocmai prin faptul că permite unor indivizi mediocrii, spelbi, incolori și insipizi, lipsiți de caracter și conștiință, să se erijeze în oameni politici.

În locul reclamelor la prezervative, centrale termice, zone rezidențiale sau firme de pompe funebre, în casetele de afișaj stradal au apărut fețele devastate de falsă responsabilitate, a celor care vor să ne demonstreze că îți trebuie curaj să te lași înjurat, pentru asumarea unei candidaturi. De fapt, ei nu știu că trecătorul aflat în mașină sau pe jos, admiră sau înjură personajele, nu pentru traseism sau stupiditate, ci pentru că tocmai și-au părăsit nevasta și familia, copiii și câinele, colegii și prietenii. Dar nu pentru principii doctrinare, ideologie sau convingeri. Au făcut-o pentru că odată cu acumularea de osânză, implantul de păr sau înaintarea în vârstă, puțina minte pe care o mai au a migrat spre partea de jos, în suspensor. Sacrificii făcute cu gândul la viitoarele beneficii hormonale, pregătite prin administrația publică locală sau centrală. Prietenii știu ce…

Suntem în faza finală a goanei după ”specialiștii” de campanie. Au fost deja studiate liste de consultanți, analiști și lideri de piață în marketingul imbecilității, grup mai mereu același în ultimii ani, mulți dintre ei cu zero experiență reală în administrație sau politică. Angajați la firme cu denumiri imposibile sau anglicizate, ori simpli prestatori pe persoană fizică, specialiștii sunt aduși de la sute de kilometrii, să analizeze și evalueze, ca mai apoi să-i pregătească pentru lansarea pe piață, a viitorilor corifei ai politicii. Am cunoscut asemenea pușlamale și pretins speciliști, inclusiv cei care își arogau creația strategiilor de campanie, în fapt jalnice modele importate sau adaptate la specificul local. Îmbrăcați în stil LGBT sau gothic, nebărbieriți sau cu părul mov, verde ori purpuriu, grupul de ”vinituri” cere cazări subliminale, mâncare coreană, libaneză sau vegană, mașină, fotograf cu dronă, asistent personal, birouri hi-tech, conexiune 4G, smart tv-uri cu Qled, acces la spa sau maseuză personală. Uneori și numele sau numărul unui dealer local discret, care să furnizeze stimulentul zilnic pentru creierii lor varză.

În tot acest timp, Tai Panii partidelor sau împuterniciții lor, acționează cu zor pentru a alimenta pușculița de partid. Se scot listele actualizate cu clienții politici, firmele cu restanțe sau eșalonări la plata impozitelor sau cele cu manageri rebeli. Sunt chemați la ordine șefii, numiți politic, de la ANAF, ITM, OPC, DSP, DSVA, OJP, IPJ, ISJ și alte instituții cunoscute prin acronime, baștani care în funcție de partidul care i-a numit primesc sarcini specifice, inclusiv pentru atenționarea/șantajarea sau chemarea la ordine a mediului de afaceri din specia vacă de muls. Nici instituțiile cu atribuții de ”organe” nu șomează, ele având sarcina de a colecta informații, mizerii morale, picanterii și alte pungi cu rahat, ce pot fi utilizate ca muniție de campanie.

Începe marea scremeală, perioada în care personajele din categoria Gheorghe, Ion sau Vasalie, candidat al partidului …trebuie tuns, ras, aranjat, fezandat, cosmetizat și în final fiert în aburi cu uleiuri esențiale. Majoritatea trebuie și îmbrăcați astfel încât măcar pe afișele stradale imense, să arate vandabili pentru popor. Că doar în poză nu se vede furunculul din dos, hernia inghinală, hemoroizii, părțile moi atârnând, virilitatea discutabilă sau efectele lipsei vizitelor la dentist.

Despre relația ”prestatorilor de servicii” tip consultanță pentru alegeri cu angajatorii și cu candidații dar mai ales despre ce efort presupune ”vânzarea” unei gospodine făloase sau a unui familist ratat și băutor de bere chelios…în episodul următor…

„O scuza fara schimbare este doar manipulare.” (Necunoscut)

Somogyi Attila

Lasă un comentariu

error: Conținut protejat !!